Retur
Retur blir kun akseptert etter avtale med selger. Retur uten originalemballasjen, eller hvor originalemballasjen er skadet eller forringet på noen måte, eller varen ikke fremstår som ny forbeholder vi oss retten til å beregne kontrollomkostninger etter regning. Dette gjelder også uavhentede pakker. Bestillingsvarer og/eller kabel med kapp kan ikke returneres.
Varer som er brukt og/eller montert vil bli a) belastet for eventuell verdireduksjon på varen eller b) nektet akseptert som returvare. Dersom varen er brukt på en slik måte at den ikke kan selges videre, vil du motta varen i retur og bli belastet hele beløpet for varen. Skal varer aksepteres returnert, skal de være fullverdige salgsvarer.
Du står selv ansvarlig for alle kostnader tilknyttet retursendingen og vil bli fakturert i etterkant for returfrakt, dersom du ikke har betalt dette ved sending. Du skal alltid hente ut din vare på utleveringsstedet før du sender varen i retur. Du vil bli fakturert for returkostnadene i etterkant dersom du lar være å hente ut sendingen.
Kreditering og/eller tilbakebetaling skal finne sted innen 14 dager etter at vi har retur er akseptert og returen mottatt, men likevel ikke før 2 dager etter at vi har mottatt returen fra deg, eller dokumentasjon fra deg for at du har sendt returen tilbake til oss.
Transportskader
Nordic LED sender varene med Postnord eller annen ekstern transportør.
Husk alltid å kontrollere varene nøye for skader ved mottagelse. Undersøk også grundig for eventuelle skjulte skader – det kan være skjulte skader selv om emballasjen ser hel ut. Skader skal fortrinnsvis registreres på fraktbrev eller lignende, og bekreftes av sjåfør. Send alltid bilder av skade og en enkel forklaring til [email protected] omgående når skade oppdages.
Husk at absolutt siste frist for å melde transportskader er 7 dager fra sendingsdato. Dette gjelder også for skjulte skader. Etter disse 7 dagene så vil dessverre reklamasjoner forbundet med transportskade bli avvist. Dette er regler som praktiseres av alle større transportører, og er iht. Lov om Vegfraktavtaler § 40, samt NSAB2000 § 29 (Nordisk Speditørforbunds alminnelige bestemmelser).
Reklamasjon – Forbrukerkjøpsloven av 21. juni nr. 34 2002
Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han/hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi selgeren melding om at han/hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok produktet. Dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok produktet (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.
Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig til [email protected].
VIKTIG!
Retur av varer sendes som pakke med SPORING. Dette er viktig siden kunde er ansvarlig for varen til den er mottatt av Nordic LED. Retur skal være avtalt på forhånd.
Kreditering av faktura/kort vil skje når varen er ankommet Nordic LED sitt lager, og de returnerte varer er kontrollert og akseptert. Det tar normalt 2-6 dager før pengene er tilbake på konto.
Retur sendes til:
NORDIC PRODUCTS AS
OLE DEVIKS VEI 16B
0666 OSLO
NB! Husk å merke forsendelsen med navn, ordrenummer og retur nummer.