Retur og Reklamasjon

Dersom det har gått over 14 dager siden du eller noen på dine vegne har mottatt/hentet pakken og gitt beskjed til Nordic LED om retur kan vi dessverre ikke ta imot returnert vare.

- Selv om vi gjør vårt ytterste for at du som kunde skal bli fornøyd, skjer det dessverre av og til at det oppstår problemer med leveranser. Når du mottar varer fra Nordic LED er det derfor viktig at du sjekker emballasjen grundig for eventuelle synlige skader.
- Dersom noe er feil, kontakter du oss så snart som mulig. Ta gjerne bilder av skaden.

Ved transportskader hos Postnord/Posten gjelder det å få registrert skaden snarest ved mottak av forsendelsen eller umiddelbart etter at du har oppdaget skaden. Du må ta vare på de skadede varene og emballasjen til du får ytterligere beskjed. Det kan tenkes at Postnord/Posten ønsker å besiktige varen og emballasjen i etterkant. 

Betjeningen på postkontoret eller utleveringsstedet vil kunne hjelpe til med å fylle ut et skademeldingsskjema som du tar et bilde av og sender til oss her på Nordic LED sammen med en oversikt over hva som har blitt skadet. Vi vil deretter, ta oss av den videre saksgang.

- Retur av varer sendes som pakke med SPORING. Dette er viktig siden kunde er ansvarlig for varen til den er mottatt av Nordic LED. Retur skal være avtalt på forhånd.
- Kreditering av faktura/kort vil skje når varen er ankommet Nordic LED sitt lager, og de returnerte varer er kontrollert og akseptert. Det tar normalt 2-6 dager før pengene er tilbake på konto.

– Et produkt som returneres må være i samme stand som da det ble kjøpt. Vi må dessverre avvise produkter som bærer preg av utstrakt bruk eller har synlige skader/riper.
– Det må være grundig rengjort. Alt tilbehør som fulgte produktet, må også returneres.
– Vi oppfordrer våre kunder til å ta vare på originalemballasjen.

For at garantier skal være gjeldene må produktet være installert i henhold til installasjonsveiledning og eventuelle forholdsregler og begrensninger. For elektrisk materiell beregnet på å kunne inngå i et fast elektrisk anlegg må installasjonen utføres av en registrert installasjonsvirksomhet. Garantitiden regnes fra forsendelsesdato og gjelder i den utstrekning selgeren er dekket av leverandørens garantibestemmelser. Fraktutlegg og andre omkostninger i forbindelse med garantireparasjoner og vanlig service dekkes av kunden.