Husk å merke forsendelsen med navn, ordrenummer og returnummer.

Du vil motta et returnummer etter at du har fylt ut skjemaet.

- Angreretten gjelder kjøp via nettbutikken (også Klikk&Hent), og forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om at du angrer på kjøpet.

- Selv om vi gjør vårt ytterste for at du som kunde skal bli fornøyd, skjer det dessverre av og til at det oppstår problemer med leveranser. Når du mottar varer fra Nordic LED er det derfor viktig at du sjekker emballasjen grundig for eventuelle synlige skader.
- Dersom noe er feil, kontakter du oss så snart som mulig. Ta gjerne bilder av skaden.

Ved transportskader hos Postnord/Posten gjelder det å få registrert skaden snarest ved mottak av forsendelsen eller umiddelbart etter at du har oppdaget skaden. Du må ta vare på de skadede varene og emballasjen til du får ytterligere beskjed. Det kan tenkes at Postnord/Posten ønsker å besiktige varen og emballasjen i etterkant. 

Betjeningen på postkontoret eller utleveringsstedet vil kunne hjelpe til med å fylle ut et skademeldingsskjema som du tar et bilde av og sender til oss her på Nordic LED sammen med en oversikt over hva som har blitt skadet. Vi vil deretter, ta oss av den videre saksgang.

- Retur av varer sendes som pakke med SPORING. Dette er viktig siden kunde er ansvarlig for varen til den er mottatt av Nordic LED. Retur skal være avtalt på forhånd.
- Kreditering av faktura/kort vil skje når varen er ankommet Nordic LED sitt lager, og de returnerte varer er kontrollert og akseptert. Det tar normalt 2-6 dager før pengene er tilbake på konto.

– Et produkt som returneres må være i samme stand som da det ble kjøpt. Vi må dessverre avvise produkter som bærer preg av utstrakt bruk eller har synlige skader/riper.
– Det må være grundig rengjort. Alt tilbehør som fulgte produktet, må også returneres.
– Vi oppfordrer våre kunder til å ta vare på originalemballasjen.

For at garantier skal være gjeldene må produktet være installert i henhold til installasjonsveiledning og eventuelle forholdsregler og begrensninger. For elektrisk materiell beregnet på å kunne inngå i et fast elektrisk anlegg må installasjonen utføres av en registrert installasjonsvirksomhet. Garantitiden regnes fra forsendelsesdato og gjelder i den utstrekning selgeren er dekket av leverandørens garantibestemmelser. Fraktutlegg og andre omkostninger i forbindelse med garantireparasjoner og vanlig service dekkes av kunden.

Transportskader

Nordic LED sender varene med Postnord eller annen ekstern transportør.

Husk alltid å kontrollere varene nøye for skader ved mottagelse. Undersøk også grundig for eventuelle skjulte skader – det kan være skjulte skader selv om emballasjen ser hel ut. Skader skal fortrinnsvis registreres på fraktbrev eller lignende, og bekreftes av sjåfør. Send alltid bilder av skade og en enkel forklaring til [email protected] omgående når skade oppdages.

Husk at absolutt siste frist for å melde transportskader er 7 dager fra sendingsdato. Dette gjelder også for skjulte skader. Etter disse 7 dagene så vil dessverre reklamasjoner forbundet med transportskade bli avvist. Dette er regler som praktiseres av alle større transportører, og er iht. Lov om Vegfraktavtaler § 40, samt NSAB2000 § 29 (Nordisk Speditørforbunds alminnelige bestemmelser).

Reklamasjon

Oppdages det feil eller mangler ved et produkt, skal dette rapporteres til Nordic LED så snart som mulig og innen tidsfristene i våre salgs og leveringsbetingelser.

Retur

Angrerettloven gir deg rett til å angre kjøp gjort fra nettbutikken. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen, sender oss utfylt angrerettskjema som du mottok på e-post. Dette kan du sende per post eller til [email protected] Kunden har rett til å få tilbakebetalt hele kjøpsbeløpet innen 14 dager om kjøpet heves. Det understrekes at spesialbestilte og/eller tilpassede varer ikke omfattes av angrerettloven.

Varer som er brukt og/eller montert vil bli a) belastet for eventuell verdireduksjon på varen eller b) nektet akseptert som returvare. Dersom varen er brukt på en slik måte at den ikke kan selges videre, vil du motta varen i retur og bli belastet hele beløpet for varen. Skal varer aksepteres returnert, skal de være fullverdige salgsvarer.

Du står selv ansvarlig for alle kostnader tilknyttet retursendingen og vil bli fakturert i etterkant for returfrakt, dersom du ikke har betalt dette ved sending. Du skal alltid hente ut din vare på utleveringsstedet før du sender varen i retur. Du vil bli fakturert for returkostnadene i etterkant dersom du lar være å hente ut sendingen.

VIKTIG!

Retur av varer sendes som pakke med SPORING. Dette er viktig siden kunde er ansvarlig for varen til den er mottatt av Nordic LED. Retur skal være avtalt på forhånd.

Kreditering av faktura/kort vil skje når varen er ankommet Nordic LED sitt lager, og de returnerte varer er kontrollert og akseptert. Det tar normalt 2-6 dager før pengene er tilbake på konto.

Retur sendes til:

NORDIC PRODUCTS AS
ØSTRE AKER VEI 205
0975 OSLO

NB! Husk å merke forsendelsen med navn, ordrenummer og returnummer.

Retur / Reklamasjonsskjema