Frakt

Etter bestillingen er gjort mottar du, i løpet av 24h, en leveransebekreftelse for ditt kjøp. Når varen er pakket og sendt vil du motta en ny e-post med sporingsnummer. Du som kunde vil få en varsling fra transportselskapet når din vare er ankommet for avhenting. Hvis du ønsker hjemleveranse så skjer det på dagtid hvis ikke annet er angitt. Vi samarbeider med samtlige større speditører og sammen med dem ser vi til at varene kommer trygt hjem til deg.

For alle leveranser gjelder transport frem nærmeste utleveringssted hvis ikke annet er angitt. Om det finnes synlige skader på emballasjen eller varen ved mottagelse skal dette noteres på fraktseddelen før kunden kvitterer. Transportselskapet stiller ikke fra seg gods uten kvittering fra kunde eller kundes ansvarlige stedfortreder. Dette innebærer at du står ansvarlig for at det finnes noen som kan ta imot og kvittere for godset når leveransen gjøres.

Leveranse til øyer

Ved leveranse til øyer uten bro-forbindelse avtales leveransen spesielt med tanke på pris, leveringstidspunkt og transportmetode. Ved ønske om leveranse til skjærgårdøyer leverer vi til en fast adresse på fastlandet. Kunden må ta imot leveransen på fastlandet og deretter selv besørge videre transport til øya. Vennligst oppgi om du ønsker direktelevering til øy allerede ved bestillings-tidspunktet da visse varer krever spesialemballasje, dette kan vi hjelpe til med, men normalt mot et kostnadtillegg.

Hjemleveranse

Produktene leveres på dagtid fram til porten om du bor i leilighet eller fram til tomtgrensen om du bor i villa. Du blir kontaktet dagen før levering på det telefonnummer du angav ved bestilling. Transportselskapet angir vanligvis et leveransetidspunkt på ca. 3-4 timer under for- eller ettermiddagen og det krever at en mottaker kvitterer for leveransen. Det er kunden som betaler for hjemleveranse.

Leveranse til opphentingssted

Våre produkter leveres til et opphentingssted i nærheten av din valgte leveringsadresse. Du får da en melding når varen er framme og du får et identifikasjonsnummer. Du kan så hente ut ditt produkt når det passer deg, men varen må vanligvis hentes innen 10 dager. Nærmere informasjon får du i forbindelse med leveransen.

Utenfor Norge

Nordic-led.no leverer og administrerer kun ordre til Norge.

Leveransetid

Nordic-LED.no har som mål å levere i løpet av 1-3 dager fra mottatt bestilling. En leveringsbeskjed sendes til din epost-adresse innen 24h etter du har lagt din bestilling. Om du, mot formodning, ikke har fått en leveringsbeskjed innen denne tid ber vi deg kontakte vårt kundesentre på: kundeservice@nordic-led.no

Leveransetiden kan variere. De produkter som ikke er lagerførte må bestilles fra fabrikk og disse produkter har oftest en lengre leveransetid, som i visse tilfeller ligger på ca. 2-4 uker. Skulle leveransetiden som oppgis på din leveringsbeskjed ikke leve opp til dine forventninger har du selvfølgelig rett til å endre, alternativt annullere din bestilling. OBS! En ikke lagerført vare hvor produksjonen er påbegynt etter din bestilling kan ikke endre status og går dermed ikke å makulere.

Forsinkelser

Ved forsinkelser informeres du om mulig alltid om dette. Anledninger til forsinkelser kan f.eks. være vær eller andre problemer hos våre speditører. Skulle en forsinkelse oppstå har kunden rett til å, uten kostnad, heve kjøpet. OBS! Dette gjelder ikke produkter som ikke er lagerførte og som produseres etter kundens bestilling. I så fall må forsinkelsen være av betydelig art.

Transportrisiko

Alle skader som kan oppstå under transporten hjem til deg står nordic-led.no for. Om du ved mottagelse mot formodning skulle oppdage at forsendelsen er transportskadet, enten på produktet eller på emballasjen, ber vi deg allerede der melde dette til speditøren ved å notere skaden på fraktseddelen før du kvitterer.

Meld så skaden til vår kundeservice-avdeling så vi kan hjelpe deg så godt som mulig med reklamasjonen. Det samme gjelder for eventuelle skjulte skader som oppdages på forsendelsen. Vi ber deg gjøre skadebeskjeden til oss innen 5 arbeidsdager fra du har mottatt leveransen. Det er derfor viktig at du pakker opp og inspiserer dine produkter nøye etter du har fått leveransen.

Om skade har oppstått får du ikke bruke produktet, men skal omgående kontakte vår kundeservice. Det er også viktig att du tar vare på emballasjen så skaden skal kunne besiktiges ved behandling av saken.

Delt ordre

Ved større bestillinger kan det skje at ordren deles opp i flere leveranser. Dette skjer spesielt når ordren inneholder varer fra forskjellige produsenter.
Ved spørsmål om delt leveranse vennligst kontakt vår kundeservice.

Ikke mottatt / hentet ordre

Om du ikke er treffbar ved lossing av din bestilling debiteres du for de kostnader som oppstår. Dette gjelder også pakker som leveres til opphentingssted og som ikke blir hentet.